"Aliki my love", η ξενόγλωσση ταινία της Αλίκης Βουγιουκλάκη που λέγεται πως έμεινε στο συρτάρι επειδή περιείχε γυμνό
Τον Μάρτιο του 1964 έκανε πρεμιέρα στις ελληνικές
κινηματογραφικές αίθουσες η ξενόγλωσση ταινία, «Aliki my love» με
πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Ήταν η πρώτη απόπειρα της
ηθοποιού για διεθνή καριέρα και μάλλον η τελευταία, καθώς ακολούθησε η
ταινία «το Ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο», που γυρίστηκε και σε τουρκική
εκδοχή, με τη φωνή της Αλίκης ντουμπλαρισμένη από τουρκάλα ηθοποιό.
Τολμηρή ήταν η αφίσα που κυκλοφόρησε στο εξωτερικό, η οποία δείχνει την Αλίκη να ποζάρει μισόγυμνη στον φωτογραφικό φακό.
Στα χνάρια της «Μανταλένας»
Τέσσερα χρόνια πριν από την προβολή της ταινίας «Aliki my love» η ταινία «Μανταλένα» είχε σπάσει τα ταμεία και οι συντελεστές αποφάσισαν να ακολουθήσουν τη δοκιμασμένη τακτική. Σύμφωνα με το σενάριο του George Sen George, η Βουγιουκλάκη, όπως και στη Μανταλένα, θα υποδυόταν μια νησιωτοπούλα που ερωτεύεται έναν ξένο, ο οποίος βρίσκεται στο νησί της για να εκτιμήσει μια κληρονομία που του άφησαν. Συμπρωταγωνιστής της Αλίκης, ήταν ο Jess Conrad, ο οποίος χαρακτηρίστηκε «ξενέρωτος» από τους κριτικούς.
Τα δύσκολα γυρίσματα στην Ίο και οι παραξενιές του σκηνοθέτη
Όταν οι κάτοικοι της Ίου πληροφορήθηκαν ότι η αγαπημένη τους ηθοποιός θα πραγματοποιούσε γυρίσματα στο νησί τους, ενθουσιάστηκαν και έσπευσαν να την υποδεχτούν στο λιμάνι. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τον παπά του νησιού, ο οποίος για να επιτρέψει στους συντελεστές να γυρίσουν μια σκηνή, μέσα στην εκκλησία, απαίτησε από την εταιρία παραγωγής να του δωρίσει μια καμπάνα. Παρόλο που η επιθυμία του πραγματοποιήθηκε, όταν ήρθε η ώρα να ανοίξει την εκκλησία για να μπει το συνεργείο, ισχυρίστηκε πως τα κλειδιά τα είχε ο νεωκόρος, ο οποίος έλειπε στην Αθήνα για δουλειές.
Το γύρισμα αναβλήθηκε και προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση. Όταν ο νεωκόρος επέστρεψε και του ζήτησαν τα κλειδιά, είπε πως τα είχε ο παπάς και ο ίδιος τον είχε διώξει για την Αθήνα. Για να καταφέρουν οι συντελεστές της ταινίας να γυρίσουν τη συγκεκριμένη σκηνή, έστειλαν στον παπά πλαστό τηλεγράφημα μέσω του οποίου τον καλούσαν στη Νάξο γιατί η αδελφή του που έμενε εκεί, είχε αρρωστήσει. Την πονηρή ιδέα για το τηλεγράφημα είχε δώσε ο νεωκόρος ο οποίος άνοιξε τελικά την εκκλησία.
Τα προβλήματα όμως δεν τέλειωσαν. Ο σκηνοθέτης αποδείχτηκε αρκετά ιδιότροπος και με τις παραξενιές του καθυστερούσε το γύρισμα. Χαρακτηριστικό είναι πως διέκοψε μια σκηνή γιατί δεν του άρεσε το χρώμα ενός σπιτιού που βρισκόταν στο φόντο. Αντί να αλλάξει γωνία λήξης, όπως τον συμβούλεψαν οι συνεργάτες του, απαίτησε να βαφτεί το σπίτι και μάλιστα χωρίς τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών. Όταν ο τοίχος βάφτηκε, ο σκηνοθέτης αποφάσισε πως τελικά ήταν καλύτερο το αρχικό του χρώμα και οι εργάτες το ξαναέβαψαν. Σε μια άλλη περίπτωση, ο σκηνοθέτης σταμάτησε το γύρισμα και έφυγε θυμωμένος γιατί ο Έλληνας συνεργάτης της Φίνος Φιλμς, Μάρκος Ζέρβας, του συνέστησε να κάνει οικονομία στα ακριβά φιλμ που χρησιμοποιούσε, επειδή είχαν αρχίσει να βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού.
Οι παραξενιές του ξένου σκηνοθέτη δεν πτόησαν το έμπειρο επιτελείο της Φίνος Φιλμς. Όταν μια ημέρα η κακοκαιρία παραλίγο να καταστρέψει το γύρισμα, καθώς τα σκηνικά είχαν διαλυθεί από τον αέρα, ο Μάρκος Ζέρβας και οι συνεργάτες του κατάφεραν να τα ξαναστήσουν σε ελάχιστο χρόνο. Παρόλο που ο σκηνοθέτης δυσκόλεψε τη ζωή των συντελεστών, αρκετά χρόνια αργότερα είπε σε συνέντευξή του για τη Βουγιουκλάκη: «η Αλίκη είναι το εκφραστικότερο πρόσωπο που έχω συναντήσει στον κινηματογράφο».
Ο βοσκός από του Σκουροχώρι Ηλείας που έγινε αφεντικό στο Χόλιγουντ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου