Οταν το 2005 η Starbags ως ηλεκτρονική υπηρεσία ενοικίασης πολυτελών τσαντών και αγοράς αυθεντικών «δεύτερο χέρι» προϊόντων πήρε σάρκα και οστά το 2005 στην Αθήνα, τα eshops ήταν ... εικόνα του μέλλοντος στην χώρα μας.
Τα λιγοστά eshops που υπήρχαν στόχευαν το ανδρικό κοινό με προϊόντα τεχνολογίας και γκάτζετς μόνο. Η Starbags άνοιξε τον δρόμο σε άλλες ελληνικές επιχειρήσεις και μάλιστα γυναικείες. Σήμερα,16 χρόνια, μια (εθνική) οικονομική και μια (παγκόσμια) υγειονομική κρίση μετά, η εταιρεία ακμάζει έχοντας συστήσει στα ελληνικά ύδατα του Διαδικτύου μια τάση που διαδίδεται ολοένα και περισσότερο,
Χαρακτηριστικό το πρόσφατο παράδειγμα της συζύγου του βρετανού πρωθυπουργού, Μπόρις Τζόνσον, Κάρι Σίμονς και το νυφικό που δανείστηκε από το «My Wardrobe HQ» κάνοντας διεθνή μέσα όπως ο Guardian να αναρωτιούνται αν τα ρούχα δεύτερης και τρίτης ευκαιρίας θα είναι το μέλλον της μόδας.Ολα αυτά μας έδωσαν την ευκαιρία της συνομιλίας με την γυναίκα που εμπνεύστηκε κι η υλοποίησε την Starbags, Ολιάνα Σπυριδοπούλου.
- Πότε ξεκίνησε η Starbags; Ποια ήταν η ιδέα που τη «γέννησε»;
H σύλληψη της ιδέας έγινε το 2002 στο Λονδίνο όπου τότε κατοικούσα. Αντιμετώπιζα πολύ συχνά το πρόβλημα ποια «ιν» τσάντα να κρατήσω στις διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις και δεν ήμουν ποτέ ικανοποιημένη ότι είχα αρκετές ή τις κατάλληλες. Εκείνα τα χρόνια η πίεση του να είναι μία γυναίκα καλοντυμένη - θα συμπλήρωνα ακριβοντυμένη - ήταν έντονη. Ως fashionista με περιορισμένο μπάτζετ σκεφτόμουν κι εγώ τρόπους να έχω πρόσβαση σε ακριβές και πολυπόθητες τσάντες χωρίς να ξοδεύω μία περιουσία και έψαξα να βρω αν υπήρχε η υπηρεσία της ενοικίασης. Μάταια γιατί το μόνο που βρήκα ήταν κάποια παλαιϊκά dress agencies που είχαν ντεμοντέ ρούχα και τσάντες. Χρειάστηκε να περάσει καιρός, ένας επαναπατρισμός και αλλαγής επαγγελματικής δραστηριότητας για να εξετάσω το ενδεχόμενο αν η τότε ιδέα μου για πρόσβαση στα ακριβά αξεσουάρ χωρίς μεγάλο κόστος θα μπορούσε να υλοποιηθεί ως επιχείρηση. H Starbags ως ηλεκτρονική υπηρεσία ενοικίασης πολυτελών τσαντών και αγοράς αυθεντικών «δεύτερο χέρι» προϊόντων πήρε σάρκα και οστά το 2005 στην Αθήνα.
- Ποια είναι η βασική της φιλοσοφία τότε και ποια σήμερα - έχει διαφοροποιηθεί;
Η βασική φιλοσοφία παραμένει η ίδια: πρόσβαση στην πολυτέλεια και ποιότητα με προσιτό κόστος μέσω της ενοικίασης και της αγοράς «δεύτερο χέρι» πολυτελών προϊόντων.
- Πόσους «πελάτες» έχει σήμερα και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του προφίλ τους;
Έχοντας
συμπληρώσει φέτος 16 χρόνια παρουσίας στο ελληνικό επιχειρείν/διαδίκτυο
οι πελάτες μας είναι αρκετοί.! Το εύρος των χαρακτηριστικών τους είναι
μεγάλο γιατί μιλάμε για διάφορες ηλικιακές ομάδες όχι μόνο γυναικών αλλά
και ανδρών και όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Κοινό
χαρακτηριστικό τους η αγάπη για τη μόδα και η έλξη που νιώθουν σε
προϊόντα με κύρος.
- Με τι τρόπο επιχειρείτε να προσεγγίσετε το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό - αν αυτό σαν ενδιαφέρει...
Μας ενδιαφέρει πολύ! Το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό μας είναι από τις σημαντικότερες ομάδες προμηθευτών μας. Χαίρονται πολύ όταν κερδίζουν χρήματα πουλώντας ξεχασμένα προϊόντα που βρίσκονται στο σπίτι τους ή δεν χρησιμοποιούν πλέον. Μαθαίνουν για εμάς από τις φίλες τους, τις κόρες τους, τα περιοδικά και την τηλεόραση.
- Τι μπορεί να βρει κανείς σήμερα στη Starbags και τι είναι αυτό που τη διαφοροποιεί από τις άλλες τέτοιες παρόμοιες πλατφόρμες;
Σχεδόν τα πάντα που έχουν σχέση με μόδα και πολυτέλεια! Το φθινόπωρο βλέποντας τα κρούσματα από κορονοϊό να
αυξάνονται προνοήσαμε και εστιάσαμε την προσοχή μας σε πολυτελή είδη
σπιτιού αντί ρουχισμού καθώς περνούσαμε όλοι περισσότερο χρόνο στο σπίτι
και η κίνηση αυτή πήγε πολύ καλά καθώς όλα τα προϊόντα εξαντλήθηκαν
μέσα στις πρώτες ημέρες.
Η συνέπεια μας και το customer service μας
είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Δεχόμαστε
πολύ συχνά συγχαρητήρια για τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στους πελάτες
και για την ειλικρίνεια με την οποία περιγράφουμε τα προϊόντα. Επίσης
είμαστε η μόνη εταιρία που φροντίζουμε τα προϊόντα που αναλαμβάνουμε
δηλ. τα επισκευάζουμε όταν χρειάζεται και το κάνουμε χωρίς κανένα
κόστος. Δίνουμε γενικότερα πολύ μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια και αυτό
εκτιμάται πολύ.
- Ποια ήταν όταν ξεκίνησε η αγορά στο Internet στην Ελλάδα και ποια σήμερα;
Ήταν ανύπαρκτη, ειδικά στο χώρο της μόδας. Τα λιγοστά eshops που υπήρχαν στόχευαν το ανδρικό κοινό με προϊόντα τεχνολογίας και γκάτζετς μόνο. Η Starbags άνοιξε τον δρόμο σε άλλες ελληνικές επιχειρήσεις και μάλιστα γυναικείες! Φέτος η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη, δεν νοείται μία επιχείρηση να μην έχει online παρουσία.
- Η κρίση κι η πανδημία του κορονοϊού σε τι βαθμό δυσκολεύουν τη δουλειά σας;
Έχουμε
αντιμετωπίσει δύο από τις δυσκολότερες και επικίνδυνες περιόδους στην
έως τώρα ζωή της Starbags. Σαφέστατα και η πολυετής οικονομική κρίση και
η πανδημία βάζουν καθημερινά εμπόδια. Αναφορικά και μόνο θα επισημάνω
τις απότομες αλλαγές στην αγοραστική ικανότητα των πελατών, τις
αιφνίδιες αλλαγές στον τρόπο που εργαζόμαστε με την αναγκαστική
τηλεργασία, τις δυσκολίες παράδοσης των προϊόντων με τις φορτωμένες
εταιρίες ταχυμεταφορών, την δυσκολία στην οργάνωση των φωτογραφίσεων εν
μέσω καραντίνας, την διαρκή απολύμανση και το αυξημένο λειτουργικό
κόστος που συνεπάγεται.. η λίστα είναι μακριά.
- Τι «όπλα» επιστρατεύετε για να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες;
Το να εστιάζουμε στην μεγάλη εικόνα, όλα λύνονται ή όλα περνούν με υπομονή, ψυχραιμία, κοινή λογική, πρακτικότητα και αγάπη. Το μεγαλύτερο όπλο είναι η εμπειρία και η προνοητικότητα.
- Πως θα θέλατε να δείτε την εταιρεία να εξελίσσεται τα επόμενα χρόνια;
Ως «μαμά» θέλω να βλέπω την επιχείρησή μου υγιή και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της, να εξελίσσεται. Επόμενος στόχος είναι να αποκτήσει μία ακόμα υπόσταση, ενός φυσικού ειδικά διαμορφωμένου χώρου και να εντάξει μέσα στις υπηρεσίες της ένα συμβουλευτικό χαρακτήρα και γιατί όχι και εκπαιδευτικό.
- Σε τι σας έχει κάνει σοφότερους η Starbags;
Στην ψυχολογία! Έχω κάνει σπουδές στα Οικονομικά και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και τελικά αυτό που καθημερινά βλέπω ότι εξασκώ είναι όσες γνώσεις έχω αποκομίσει από την καθημερινή επαφή με τους πελάτες, γνώσεις που χρειάστηκε να αποκτήσω στη ψυχολογία του καταναλωτή, του συνεργάτη, των κινήτρων πίσω από τις οικονομικές αποφάσεις.
- Αν σας ζητούσαν, τι ορισμό θα δίνατε στον όρο στυλ;
Είναι η ζηλευτή ικανότητα που έχουν ορισμένοι να συνθέτουν μία επιτυχημένη, όμορφη εικόνα που να αρέσει στην πλειοψηφία των άλλων - από το ντύσιμο, την επιλογή αξεσουάρ, το χτένισμα, να ταιριάζουν όλα αρμονικά αλλά και εντυπωσιακά με την προσωπικότητα της γυναίκας και την όψη της μέχρι το μέρος στο οποίο θα πάει. Να κάνει δηλ. tick all the boxes!
- Πείτε μας τρία μεγάλα ντρεντ για την γυναίκα και τον άνδρα το καλοκαίρι του 2021
Ως εταιρία μεταπώλησης επικεντρωνόμαστε σε παλαιότερα τρεντ που έχουν διάρκεια στον χρόνο και φαίνονται φρέσκα σαν να δημιουργήθηκαν σήμερα. Τα νέον χρώματα στις τσάντες και τα αξεσουάρ είναι πολύ μεγάλο τρεντ και το μπόχο, καλοκαιρινό ντύσιμο με τα κατάλληλα σανδάλια και κοσμήματα από μίξη υλικών είναι διαχρονικά κλασσικό. Το φετινό καλοκαίρι θα έχει πολλά ψάθινα και κροσέ αξεσουάρ και θα κυριαρχήσει το λευκό χρώμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου